آثار صناعیتبیین مقام ابداع در صنع انسان کامل از منظر حکمت اسلامی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 59-73]
ا
ابداعتبیین مقام ابداع در صنع انسان کامل از منظر حکمت اسلامی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 59-73]
ابصارتطبیق نظریه زیبایی شناسی نور از منظر ابن هیثم با اصول زیبایی شناسی عکاسی مدرن [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 133-146]
ابنعربی«میزان»؛ نظریۀ هنر و زیبایی در عرفان ابنعربی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 39-46]
ابن غانمخوانشی عرفانی از گل و بلبل(مرغ) با اتکاء بر رسالات کشف الاسرار فی حکم الطیور و الازهار، رمز الریاحین، بلبلنامه و مثنوی گل و بلبل [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 99-107]
ابن هیثمتطبیق نظریه زیبایی شناسی نور از منظر ابن هیثم با اصول زیبایی شناسی عکاسی مدرن [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 133-146]
ابن هیثمزیباشناسی رنگ و نور در آثار ایران درودی با رویکرد ابن هیثم [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 117-124]
اثر ادبیتعامل فرم و محتوا (یا لفظ و معنی) در ظهور زیبایی، و نقد ادبی بر پایۀ آن، در فتوحات ابنعربی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 17-25]
اجرابررسی شباهتها و تفاوتهای هنر اجرا (هنر پرفورمنس) با آئین های عاشورایی و جایگاه مشروعیت تصویرگری پیشوایان دینی در نمایش و اجرا بر اساس فقه [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 121-129]
اجراهای عاشوراییبررسی شباهتها و تفاوتهای هنر اجرا (هنر پرفورمنس) با آئین های عاشورایی و جایگاه مشروعیت تصویرگری پیشوایان دینی در نمایش و اجرا بر اساس فقه [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 121-129]
اخلاقمداریلباسآرایی: هنر سنتی اخلاقمدار در فتوتنامه چیتسازان [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 39-47]
ارباب طرب و ضحکطنز و شوخ طبعی (کاریکاتور) در فرهنگ بصری ایران [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 9-16]
ارسطودوستی از دیدگاه فلسفه اخلاق ارسطویی در فیلم سینمایی همه میدانند اثر اصغر فرهادی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 71-80]
اروین یالومآموزش مفاهیم مرگ و زندگی به کودکانِ روستای آبکنار از طریق ساخت عروسک سنّتی «گِیْشِه» (با تکیهبر دیدگاه رواندرمانی اروین یالوم) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 29-39]
اریکاتورطنز و شوخ طبعی (کاریکاتور) در فرهنگ بصری ایران [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 9-16]
اسبان نحیفطنز و شوخ طبعی (کاریکاتور) در فرهنگ بصری ایران [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 9-16]
اسطوره ـ متنامتداد اسطوره ـ متن رستم و سهراب در داستان شهادت حضرت علیاکبر(ع) در نقاشیهای قهوهخانهای بر مبنای نظریه ژیلبر دوران [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 7-19]
اصالت وجودخوانش معماری و تزیینات مقبره سلطان شهابالدین و تطبیق آن با پارهای از اصول حکمت متعالیه [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 89-102]
الگوی شگفتیجایگاه خمسه نگاری در فرآیند سه گانۀ الگوسازی نقاشی ایرانی برپایۀ مفهوم ادراک بالمعرفه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 75-86]
المناظرتطبیق نظریه زیبایی شناسی نور از منظر ابن هیثم با اصول زیبایی شناسی عکاسی مدرن [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 133-146]
المناظر ابن هیثمجایگاه خمسه نگاری در فرآیند سه گانۀ الگوسازی نقاشی ایرانی برپایۀ مفهوم ادراک بالمعرفه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 75-86]
انسان کاملتبیین مقام ابداع در صنع انسان کامل از منظر حکمت اسلامی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 59-73]
اومانیسممطالعۀ امکان وجودیِ پرسپکتیو در نقاشی ایران و اروپا [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 41-50]
ایران درودیزیباشناسی رنگ و نور در آثار ایران درودی با رویکرد ابن هیثم [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 117-124]
ب
بدنبررسی مسخ از دیدگاه ملاصدرا در فیلم کوتاه «حیوان» [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 107-120]
بورکهارتبازشناخت ساختار فرش گلدانی کرمان قرن ۱۷ بر اساس آرا بورکهارت [(مقالات آماده انتشار)]
پ
پرسپکتیوتداوم اندیشه حکمی مسیحی در نقاشی انسان گرای رنسانس [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 47-59]
پرسپکتیومطالعۀ امکان وجودیِ پرسپکتیو در نقاشی ایران و اروپا [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 41-50]
پسانوگراییبازیابی مظاهر نو ـ سنتگرایی در دوازده پرده از نقاشیهای جنبش سقاخانه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 119-131]
پیوند نقاشی و زبان و ادبیات فارسیاشکال حضور زبان و ادب فارسی در فرآیند تولید نگارهها در نقاشی ایرانی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 99-105]
ت
تأویلدرآمدی بر هرمنوتیک و جایگاه آن در نقد هنر [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 27-37]
تشکیک در وجودخوانش معماری و تزیینات مقبره سلطان شهابالدین و تطبیق آن با پارهای از اصول حکمت متعالیه [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 89-102]
تفسیردرآمدی بر هرمنوتیک و جایگاه آن در نقد هنر [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 27-37]
توت فرنگی های وحشیبازخوانی "توت فرنگی های وحشی" (اثر اینگمار برگمان) با تأمل بر معرفت النفس حکمت صدرایی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 91-97]
ج
جانورنگاریخوانش نقوش گرفتوگیر در نگارۀ «رستم خفته و نبرد رخشوشیر» در عرض هنر و تمدن اسلامی بر مبنای نظریۀ شمایلشناسی اروین پانوفسکی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 77-88]
جایگاه زنمطالعۀ جایگاه زن در دوره آلجلایر در ایران (مطالعه موردی: نگارههای همای و همایون) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 61-76]
جنبش سقاخانهبازیابی مظاهر نو ـ سنتگرایی در دوازده پرده از نقاشیهای جنبش سقاخانه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 119-131]
جنیدمطالعۀ جایگاه زن در دوره آلجلایر در ایران (مطالعه موردی: نگارههای همای و همایون) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 61-76]
حرکت جوهریپژوهش تحلیلی در باب امکان نسبت میان حرکت جوهری و آثار رضا عباسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 49-57]
حرکت جوهریخوانش معماری و تزیینات مقبره سلطان شهابالدین و تطبیق آن با پارهای از اصول حکمت متعالیه [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 89-102]
حضرت علیاکبر(ع)امتداد اسطوره ـ متن رستم و سهراب در داستان شهادت حضرت علیاکبر(ع) در نقاشیهای قهوهخانهای بر مبنای نظریه ژیلبر دوران [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 7-19]
حضورتعامل فرم و محتوا (یا لفظ و معنی) در ظهور زیبایی، و نقد ادبی بر پایۀ آن، در فتوحات ابنعربی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 17-25]
حکمت اسلامیتبیین مقام ابداع در صنع انسان کامل از منظر حکمت اسلامی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 59-73]
حکمت متعالیهبازخوانی "توت فرنگی های وحشی" (اثر اینگمار برگمان) با تأمل بر معرفت النفس حکمت صدرایی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 91-97]
حکمت متعالیهبررسی مسخ از دیدگاه ملاصدرا در فیلم کوتاه «حیوان» [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 107-120]
حکمت متعالیهخوانش معماری و تزیینات مقبره سلطان شهابالدین و تطبیق آن با پارهای از اصول حکمت متعالیه [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 89-102]
حکمت مسیحیتداوم اندیشه حکمی مسیحی در نقاشی انسان گرای رنسانس [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 47-59]
حکمت و فلسه هنرهای زیبانسبت مفهومی نظریه معماری سرآمد با سایرجریان های هویت گرا در کشورهای در حال توسعه [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 27-38]
دارالفنوننخستین مدارس و مدرسان نقاشی در ایران، بر پایۀ مستندات تاریخی قاجار [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 103-116]
دوره ایلخانیتأثیرات هنر چین در دوره یوان بر نگارگری عصر ایلخانی با مطالعه نقش مایه اسب [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 133-149]
دوره یوانتأثیرات هنر چین در دوره یوان بر نگارگری عصر ایلخانی با مطالعه نقش مایه اسب [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 133-149]
دوستیدوستی از دیدگاه فلسفه اخلاق ارسطویی در فیلم سینمایی همه میدانند اثر اصغر فرهادی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 71-80]
دیوان خواجوی کرمانیمطالعۀ جایگاه زن در دوره آلجلایر در ایران (مطالعه موردی: نگارههای همای و همایون) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 61-76]
ر
رؤیاجایگاه علی ابن ابیطالب در رؤیای سلطانعلی مشهدی بر اساس نظریۀ وحی فارابی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 125-132]
رستم و سهرابامتداد اسطوره ـ متن رستم و سهراب در داستان شهادت حضرت علیاکبر(ع) در نقاشیهای قهوهخانهای بر مبنای نظریه ژیلبر دوران [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 7-19]
رضا عباسیپژوهش تحلیلی در باب امکان نسبت میان حرکت جوهری و آثار رضا عباسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 49-57]
رمز الریاحینخوانشی عرفانی از گل و بلبل(مرغ) با اتکاء بر رسالات کشف الاسرار فی حکم الطیور و الازهار، رمز الریاحین، بلبلنامه و مثنوی گل و بلبل [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 99-107]
رنسانسمطالعۀ امکان وجودیِ پرسپکتیو در نقاشی ایران و اروپا [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 41-50]
رنگ و نورزیباشناسی رنگ و نور در آثار ایران درودی با رویکرد ابن هیثم [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 117-124]
روستای آبکنارآموزش مفاهیم مرگ و زندگی به کودکانِ روستای آبکنار از طریق ساخت عروسک سنّتی «گِیْشِه» (با تکیهبر دیدگاه رواندرمانی اروین یالوم) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 29-39]
رویکرد طراحی مبنانسبت مفهومی نظریه معماری سرآمد با سایرجریان های هویت گرا در کشورهای در حال توسعه [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 27-38]
ز
زنمطالعۀ جایگاه زن در دوره آلجلایر در ایران (مطالعه موردی: نگارههای همای و همایون) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 61-76]
زندیهبازتاب منازل سلوک در آیینه دونگاره «درویش پیر» و«سالک جوان» از نگارههای عمارت هفتتنان عصر زندیه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 109-118]
زیبائیتعامل فرم و محتوا (یا لفظ و معنی) در ظهور زیبایی، و نقد ادبی بر پایۀ آن، در فتوحات ابنعربی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 17-25]
زیباشناسیزیباشناسی رنگ و نور در آثار ایران درودی با رویکرد ابن هیثم [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 117-124]
زیباییشناسی نورتطبیق نظریه زیبایی شناسی نور از منظر ابن هیثم با اصول زیبایی شناسی عکاسی مدرن [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 133-146]
زیستوارجستاری در زیباییشناسی نظم [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 7-14]
ژ
ژیلبر دورانامتداد اسطوره ـ متن رستم و سهراب در داستان شهادت حضرت علیاکبر(ع) در نقاشیهای قهوهخانهای بر مبنای نظریه ژیلبر دوران [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 7-19]
س
سلطانعلی مشهدیجایگاه علی ابن ابیطالب در رؤیای سلطانعلی مشهدی بر اساس نظریۀ وحی فارابی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 125-132]
سلطان محمد نقاشخوانش نقوش گرفتوگیر در نگارۀ «رستم خفته و نبرد رخشوشیر» در عرض هنر و تمدن اسلامی بر مبنای نظریۀ شمایلشناسی اروین پانوفسکی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 77-88]
سنتگراییبازشناخت ساختار فرش گلدانی کرمان قرن ۱۷ بر اساس آرا بورکهارت [(مقالات آماده انتشار)]
سند چشم انداز بیست ساله کشورنسبت مفهومی نظریه معماری سرآمد با سایرجریان های هویت گرا در کشورهای در حال توسعه [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 27-38]
سیمای قلندرانطنز و شوخ طبعی (کاریکاتور) در فرهنگ بصری ایران [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 9-16]
ش
شاهنامه فردوسیامتداد اسطوره ـ متن رستم و سهراب در داستان شهادت حضرت علیاکبر(ع) در نقاشیهای قهوهخانهای بر مبنای نظریه ژیلبر دوران [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 7-19]
شفقتدوستی از دیدگاه فلسفه اخلاق ارسطویی در فیلم سینمایی همه میدانند اثر اصغر فرهادی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 71-80]
شمار بینهایت هستندگانآشتی لوگوس و موتوس بازاندیشی نقد افلاطون به شاعران، بویژه همر، در پرتو گفتگوی پارمنید [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 15-25]
شمایلشناسیخوانش نقوش گرفتوگیر در نگارۀ «رستم خفته و نبرد رخشوشیر» در عرض هنر و تمدن اسلامی بر مبنای نظریۀ شمایلشناسی اروین پانوفسکی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 77-88]
ص
صفویبازشناخت ساختار فرش گلدانی کرمان قرن ۱۷ بر اساس آرا بورکهارت [(مقالات آماده انتشار)]
صفویهپژوهش تحلیلی در باب امکان نسبت میان حرکت جوهری و آثار رضا عباسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 49-57]
صناعت«میزان»؛ نظریۀ هنر و زیبایی در عرفان ابنعربی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 39-46]
صنایع مستظرفهنخستین مدارس و مدرسان نقاشی در ایران، بر پایۀ مستندات تاریخی قاجار [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 103-116]
صنیعالملکنخستین مدارس و مدرسان نقاشی در ایران، بر پایۀ مستندات تاریخی قاجار [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 103-116]
صور خیالاشکال حضور زبان و ادب فارسی در فرآیند تولید نگارهها در نقاشی ایرانی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 99-105]
ظ
ظهورتعامل فرم و محتوا (یا لفظ و معنی) در ظهور زیبایی، و نقد ادبی بر پایۀ آن، در فتوحات ابنعربی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 17-25]
عروسک گِیْشِهآموزش مفاهیم مرگ و زندگی به کودکانِ روستای آبکنار از طریق ساخت عروسک سنّتی «گِیْشِه» (با تکیهبر دیدگاه رواندرمانی اروین یالوم) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 29-39]
فقه نمایش و اجرابررسی شباهتها و تفاوتهای هنر اجرا (هنر پرفورمنس) با آئین های عاشورایی و جایگاه مشروعیت تصویرگری پیشوایان دینی در نمایش و اجرا بر اساس فقه [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 121-129]
فلاسفه سنتگرالباسآرایی: هنر سنتی اخلاقمدار در فتوتنامه چیتسازان [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 39-47]
فلسفهی اخلاقدوستی از دیدگاه فلسفه اخلاق ارسطویی در فیلم سینمایی همه میدانند اثر اصغر فرهادی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 71-80]
فن«میزان»؛ نظریۀ هنر و زیبایی در عرفان ابنعربی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 39-46]
فیلم حیوانبررسی مسخ از دیدگاه ملاصدرا در فیلم کوتاه «حیوان» [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 107-120]
ق
قرون وسطیتداوم اندیشه حکمی مسیحی در نقاشی انسان گرای رنسانس [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 47-59]
قوه خیالخوانش معماری و تزیینات مقبره سلطان شهابالدین و تطبیق آن با پارهای از اصول حکمت متعالیه [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 89-102]
ک
کلید واژه ها: هنر پرفورمنسبررسی شباهتها و تفاوتهای هنر اجرا (هنر پرفورمنس) با آئین های عاشورایی و جایگاه مشروعیت تصویرگری پیشوایان دینی در نمایش و اجرا بر اساس فقه [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 121-129]
کُهنداستانآموزش مفاهیم مرگ و زندگی به کودکانِ روستای آبکنار از طریق ساخت عروسک سنّتی «گِیْشِه» (با تکیهبر دیدگاه رواندرمانی اروین یالوم) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 29-39]
کیفیت طراحینسبت مفهومی نظریه معماری سرآمد با سایرجریان های هویت گرا در کشورهای در حال توسعه [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 27-38]
گ
گرفتوگیرخوانش نقوش گرفتوگیر در نگارۀ «رستم خفته و نبرد رخشوشیر» در عرض هنر و تمدن اسلامی بر مبنای نظریۀ شمایلشناسی اروین پانوفسکی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 77-88]
گل و بلبلخوانشی عرفانی از گل و بلبل(مرغ) با اتکاء بر رسالات کشف الاسرار فی حکم الطیور و الازهار، رمز الریاحین، بلبلنامه و مثنوی گل و بلبل [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 99-107]
ل
لباسآراییلباسآرایی: هنر سنتی اخلاقمدار در فتوتنامه چیتسازان [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 39-47]
لفظ و معناتعامل فرم و محتوا (یا لفظ و معنی) در ظهور زیبایی، و نقد ادبی بر پایۀ آن، در فتوحات ابنعربی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 17-25]
لوگوسآشتی لوگوس و موتوس بازاندیشی نقد افلاطون به شاعران، بویژه همر، در پرتو گفتگوی پارمنید [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 15-25]
م
مؤلفدرآمدی بر هرمنوتیک و جایگاه آن در نقد هنر [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 27-37]
متندرآمدی بر هرمنوتیک و جایگاه آن در نقد هنر [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 27-37]
مجمعالصنایعنخستین مدارس و مدرسان نقاشی در ایران، بر پایۀ مستندات تاریخی قاجار [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 103-116]
مخاطبدرآمدی بر هرمنوتیک و جایگاه آن در نقد هنر [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 27-37]
مدارس نقاشینخستین مدارس و مدرسان نقاشی در ایران، بر پایۀ مستندات تاریخی قاجار [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 103-116]
مرغ سالکخوانشی عرفانی از گل و بلبل(مرغ) با اتکاء بر رسالات کشف الاسرار فی حکم الطیور و الازهار، رمز الریاحین، بلبلنامه و مثنوی گل و بلبل [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 99-107]
مرگ و زندگیآموزش مفاهیم مرگ و زندگی به کودکانِ روستای آبکنار از طریق ساخت عروسک سنّتی «گِیْشِه» (با تکیهبر دیدگاه رواندرمانی اروین یالوم) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 29-39]
مسخبررسی مسخ از دیدگاه ملاصدرا در فیلم کوتاه «حیوان» [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 107-120]
مصوّرسازیاشکال حضور زبان و ادب فارسی در فرآیند تولید نگارهها در نقاشی ایرانی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 99-105]
معرفت النفسبازخوانی "توت فرنگی های وحشی" (اثر اینگمار برگمان) با تأمل بر معرفت النفس حکمت صدرایی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 91-97]
معماری آیندهنسبت مفهومی نظریه معماری سرآمد با سایرجریان های هویت گرا در کشورهای در حال توسعه [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 27-38]
معماری اسلامیخوانش معماری و تزیینات مقبره سلطان شهابالدین و تطبیق آن با پارهای از اصول حکمت متعالیه [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 89-102]
مقبره سلطان شهابالدینخوانش معماری و تزیینات مقبره سلطان شهابالدین و تطبیق آن با پارهای از اصول حکمت متعالیه [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 89-102]
مقولههای زیباشناسیجستاری در زیباییشناسی نظم [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 7-14]
مکتب اصفهانپژوهش تحلیلی در باب امکان نسبت میان حرکت جوهری و آثار رضا عباسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 49-57]
مکتب تبریز صفویخوانش نقوش گرفتوگیر در نگارۀ «رستم خفته و نبرد رخشوشیر» در عرض هنر و تمدن اسلامی بر مبنای نظریۀ شمایلشناسی اروین پانوفسکی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 77-88]
ملاصدرابازخوانی "توت فرنگی های وحشی" (اثر اینگمار برگمان) با تأمل بر معرفت النفس حکمت صدرایی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 91-97]
ملاصدرابررسی مسخ از دیدگاه ملاصدرا در فیلم کوتاه «حیوان» [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 107-120]
ملاصدراپژوهش تحلیلی در باب امکان نسبت میان حرکت جوهری و آثار رضا عباسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 49-57]
ملکمخاننخستین مدارس و مدرسان نقاشی در ایران، بر پایۀ مستندات تاریخی قاجار [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 103-116]
منازل سلوکبازتاب منازل سلوک در آیینه دونگاره «درویش پیر» و«سالک جوان» از نگارههای عمارت هفتتنان عصر زندیه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 109-118]
منطقالطیرخوانشی عرفانی از گل و بلبل(مرغ) با اتکاء بر رسالات کشف الاسرار فی حکم الطیور و الازهار، رمز الریاحین، بلبلنامه و مثنوی گل و بلبل [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 99-107]
منظومه شبانهامتداد اسطوره ـ متن رستم و سهراب در داستان شهادت حضرت علیاکبر(ع) در نقاشیهای قهوهخانهای بر مبنای نظریه ژیلبر دوران [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 7-19]
منظومۀ روزانهامتداد اسطوره ـ متن رستم و سهراب در داستان شهادت حضرت علیاکبر(ع) در نقاشیهای قهوهخانهای بر مبنای نظریه ژیلبر دوران [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 7-19]
موتوسآشتی لوگوس و موتوس بازاندیشی نقد افلاطون به شاعران، بویژه همر، در پرتو گفتگوی پارمنید [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 15-25]
میزان«میزان»؛ نظریۀ هنر و زیبایی در عرفان ابنعربی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 39-46]
ن
نستعلیقجایگاه علی ابن ابیطالب در رؤیای سلطانعلی مشهدی بر اساس نظریۀ وحی فارابی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 125-132]
نشمی کمانگرطنز و شوخ طبعی (کاریکاتور) در فرهنگ بصری ایران [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 9-16]
نظریه معماری سرآمدنسبت مفهومی نظریه معماری سرآمد با سایرجریان های هویت گرا در کشورهای در حال توسعه [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 27-38]
نظریه وحیجایگاه علی ابن ابیطالب در رؤیای سلطانعلی مشهدی بر اساس نظریۀ وحی فارابی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 125-132]
نظمجستاری در زیباییشناسی نظم [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 7-14]
نظم ترکیبیجستاری در زیباییشناسی نظم [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 7-14]
نظمهای سازوارجستاری در زیباییشناسی نظم [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 7-14]
نفس انسانبررسی مسخ از دیدگاه ملاصدرا در فیلم کوتاه «حیوان» [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 107-120]
نقاشیبازیابی مظاهر نو ـ سنتگرایی در دوازده پرده از نقاشیهای جنبش سقاخانه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 119-131]
نقاشیمطالعۀ امکان وجودیِ پرسپکتیو در نقاشی ایران و اروپا [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 41-50]
نقاشی ایرانیمطالعۀ امکان وجودیِ پرسپکتیو در نقاشی ایران و اروپا [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 41-50]
نقاشی دیواریبازتاب منازل سلوک در آیینه دونگاره «درویش پیر» و«سالک جوان» از نگارههای عمارت هفتتنان عصر زندیه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 109-118]
نقاشی معاصرزیباشناسی رنگ و نور در آثار ایران درودی با رویکرد ابن هیثم [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 117-124]
نقد هنریتعامل فرم و محتوا (یا لفظ و معنی) در ظهور زیبایی، و نقد ادبی بر پایۀ آن، در فتوحات ابنعربی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 17-25]
نقش اسلیمیخاستگاه مینوی نقش اسلیمی در هنر اسلامی ایران [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 21-27]
نقش بالی شکلخاستگاه مینوی نقش اسلیمی در هنر اسلامی ایران [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 21-27]
نقش فرشتهخاستگاه مینوی نقش اسلیمی در هنر اسلامی ایران [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 21-27]
نقش مایه اسبتأثیرات هنر چین در دوره یوان بر نگارگری عصر ایلخانی با مطالعه نقش مایه اسب [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 133-149]
نقوش گیاهیبازشناخت ساختار فرش گلدانی کرمان قرن ۱۷ بر اساس آرا بورکهارت [(مقالات آماده انتشار)]
نگارگریاشکال حضور زبان و ادب فارسی در فرآیند تولید نگارهها در نقاشی ایرانی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 99-105]
نگارگریخوانش نقوش گرفتوگیر در نگارۀ «رستم خفته و نبرد رخشوشیر» در عرض هنر و تمدن اسلامی بر مبنای نظریۀ شمایلشناسی اروین پانوفسکی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 77-88]
نگارگری ایرانیجایگاه خمسه نگاری در فرآیند سه گانۀ الگوسازی نقاشی ایرانی برپایۀ مفهوم ادراک بالمعرفه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 75-86]
نگارگری ایرانیتأثیرات هنر چین در دوره یوان بر نگارگری عصر ایلخانی با مطالعه نقش مایه اسب [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 133-149]
نگارۀ دیدن خسرو شیرین را در چشمه سارجایگاه خمسه نگاری در فرآیند سه گانۀ الگوسازی نقاشی ایرانی برپایۀ مفهوم ادراک بالمعرفه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 75-86]
نمایشبررسی شباهتها و تفاوتهای هنر اجرا (هنر پرفورمنس) با آئین های عاشورایی و جایگاه مشروعیت تصویرگری پیشوایان دینی در نمایش و اجرا بر اساس فقه [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 121-129]
نو ـ سنتگراییبازیابی مظاهر نو ـ سنتگرایی در دوازده پرده از نقاشیهای جنبش سقاخانه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 119-131]
ه
هرمنوتیکدرآمدی بر هرمنوتیک و جایگاه آن در نقد هنر [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 27-37]
هستیگراییآموزش مفاهیم مرگ و زندگی به کودکانِ روستای آبکنار از طریق ساخت عروسک سنّتی «گِیْشِه» (با تکیهبر دیدگاه رواندرمانی اروین یالوم) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 29-39]
هفت تنانبازتاب منازل سلوک در آیینه دونگاره «درویش پیر» و«سالک جوان» از نگارههای عمارت هفتتنان عصر زندیه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 109-118]
همای و همایونمطالعۀ جایگاه زن در دوره آلجلایر در ایران (مطالعه موردی: نگارههای همای و همایون) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 61-76]
همه میداننددوستی از دیدگاه فلسفه اخلاق ارسطویی در فیلم سینمایی همه میدانند اثر اصغر فرهادی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 71-80]
هنر اسلامیخاستگاه مینوی نقش اسلیمی در هنر اسلامی ایران [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 21-27]
هنر انسانمدارتداوم اندیشه حکمی مسیحی در نقاشی انسان گرای رنسانس [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 47-59]
هنر چینتأثیرات هنر چین در دوره یوان بر نگارگری عصر ایلخانی با مطالعه نقش مایه اسب [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 133-149]
هنر رنسانستداوم اندیشه حکمی مسیحی در نقاشی انسان گرای رنسانس [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 47-59]
هنر ساسانیخاستگاه مینوی نقش اسلیمی در هنر اسلامی ایران [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 21-27]
هنر سنتیبازخوانی تحلیلی «هنر سنتی» از دیدگاه شوآن [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 61-70]
هنر سنتیلباسآرایی: هنر سنتی اخلاقمدار در فتوتنامه چیتسازان [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 39-47]